23 Ağustos 2009 Pazar

SCALPED

Scalped, son zamanlarda Vertigo bünyesinde yayınlanmış en iyi serilerden biri. Belki de son yılların en iyisi.

Kızılderili yerleşkesinde geçen sert ve acımasız bir hikaye. İçinde ajitasyon olmayan nadir Kızılderili hikayelerinden biri.

Amerikan hükümetinin yok saydığı bir nüfus. Kabile reisi (ki kendisi tam manasıyla bir mafya babası) geleneğiyle orayı yönetmeye çalışan Red Crow, suç oranı kavramının artık hiç birşey ifade etmediği ve alkol-uyuşturucu tüketiminin ülke istatistiklerini bile altüst ettiği bir bölgede asayişi sağlamaya çalışan Dashiell Bad Horse ve müfettiş Falls Down, daha iyi şartlarda yaşamak için sürekli muhalif gösteriler yapan Gina Bad Horse ve yandaşları ve 3. sınıf FBI ajanları (ve tabii ki onların köstebekleri).

Jason Aaron bütün bu öğeleri o kadar güzel bir dille, o kadar akıcı ve vurucu anlatılmış ki, okurken yer yer mideme yumruk yemiş gibi oldum. Tabii ki bunda R.M. Guera'nın karanlık ve noir çizgisinin de payı büyük.

Kendisi de oldukça alt tabakada yetişmiş bir insan olan Aaron, olaya o kadar hakim ki, acaba kendisi de kızılderili kökenli ya da en azından kızılderili nüfusunun yoğun olduğu bir bölgede mi yetişmiş diye düşünmeden edemedim. Bir çok diyalog hasta derecede güzel ama benim favorim şu oldu:
-I want a lawyer.
-Lawyer can't help ya.
-Jesus Christ--!
-He can't help ya, either.

Ve bu serinin enteresan taraflarından biri de şu: Bana bu seriyi ısrarla tavsiye eden kişi M.Kutlukhan Perker oldu. Ki kendisi de bir Vertigo çizeri. Bunun yanında, bütün ciltlerin kapaklarında, sağlam yazar ve çizerlerin övgüleri var ve resmen önsöz yazmak için yarışıyorlar. Bunların başında Brian K. Vaughan ve Garth Ennis geliyor. Perker'in de söylediği birşey vardı, "bu seri hakettiği ilgiyi görmüyor hala" demişti. Ve sanırım Vertigo ailesinin geneli de böyle düşünüyor ve sürekli destek veriyorlar. Garth Ennis bile "blog this book" yazmış kitap için. Ben de büyük bir Ennis hayranı olarak bu gaza gelmiş bulunmaktayım.
Ve ben bütün bunları yazarken bana eşlik edenler:
Chemical Brothers - The Test
Blonde Redhead - Elephant Woman


0 yorum:

Yorum Gönder